söndag 16 mars 2014

Micro som brevlåda

16/3-14
I morse när jag klev upp såg jag några underliga bajskorvar på golvet, för stora för att vara en råtta eller ödla så jag frågade Daniel vad han trodde de var och han vad de var men jag kommer inte ihåg namnet på den. De underliga är bara vad den har gjort inne vid oss! Visst de är lätt att bara gå in eftersom vi inte har någon dörr men de har aldrig haft en sån här tidigare så vad den ville har vi ingen aning om!
Alexandra och jag var på en långpromenad på en och en halv timma, fick se mycket intressant! Bland annat så såg vi en ödla som precis hade fött en liten bebis då vi såg slemsäcken och moderkakan och den lilla bebisen åt till och med upp moderkakan! Så coolt att se verkligen! Tydligen kom vi in på en privat väg som vi inte fick gå på men vi förstod verkligen inte varför vi inte skulle kunna få gå där då de bara var skog runt om och skogsvägen ledde till stora vägen. Men vi gick i alla fall så vi kom till stora vägen och så gick vi hem. Såg döda kängurur vid vägkanten som luktade fruktansvärt äckligt men fortfarande galet intressanta!
När vi kom hem åt vi lunch sedan åkte vi iväg till Shelly beach och på vägen dit fick vi se den roligaste brevlådan jag någonsin sett! En mikrovågsugn!! De har väldigt roliga och konstiga brevlådor här men den tar verkligen priset! Haha
På stranden så samlade jag snäckor och kollade på när folk fiskade enorma fiskar. Fick se en som även skar upp en fisk och visade oss alla delar. Intressant verkligen!
Väl hemma så tog vi hand om tvätten och jag har nu kollat några avsnitt av Andra Avenyn i väntan på middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar