lördag 15 mars 2014

Whale world

15/3-14
Klockan 2 inatt vaknade jag för att jag var kissnödig och när jag skulle ta min mobil för att lysa med så upptäckte jag att den var stendöd! Någon hade dragit ur kontakten ur väggen så  fick sitta och pilla med de mitt i natten! Tur jag upptäckte de annars hade de blivit en jobbig dag!
Vaknade dock innan klockan ganska pigg men jag låg och drog mig tills klockan ringde vid 7.00 och då gick jag upp och gjorde mig i ordning. Vid 7.50 åkte vi och väl inne i Albany så lämnade vi av barnen och så fick vi låna bilen och åka till Whale World och kolla på hur de slaktade valar och vad man gjorde med allting. Till exempel så framställde man valolja och de användes till samma saker som dagens olivolja. Skulle vilja testa de faktiskt, lät intressant. Efter några timmar där åkte vi in till stan igen och vi var på Subway och åt mumsig macka sedan blev de Kmart och jag handlade ett par nya skor och ett par nya jeans då mina skor jag har ger mig både skavsår och ont i benen och jeansen har blivit för små. Så nu har jag ett par nya skor att gå runt i och ett par jeans som inte gör ont för att de är så små. Efter de blev dd Coles och jag köpte veckans ranson av cola och choklad, 8 liter cola och massa choklad. Mamma och jag skulle skypa men hon sov som en stock så jag laddade upp bilder på facebook och kommade på en massa annat ointressant på nätet.
Väl hemma bäddade jag ner mig i sängen och kollade Andra Avenyn och när de är som mest spännande så kommer de en ny tjej hit! En kines som smackar så man blir tokig och en riktigt snokpelle! Hon har gått och rotat i varenda låda och skåp öppnat varenda burk och låda i kylskåpet! Men jag ska försöka stå ut 4 veckor till bara sen är de över!
De franska killarna skulle laga mat men när klockan var 18 hade de ännu inte tagit upp något eller funderat på vad de skulle laga... De är verkligen efter! Så middagen blev vid 20 och efter de skulle vi diska så 21.30 var vi klara och kunde äntligen få gå och sova! Eftersom vi jobbar hårt och kliver upp tidigt så går vi och lägger oss tidigt också så efter 21 är sent för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar