torsdag 13 mars 2014

På bra humör

13/3-14
Inatt har jag verkligen fått sova! De har inte varit ett dugg kallt och näsan har varit ganska så samarbetsvillig. Fick börja dagen med att plocka paprikor som vanligt, buskarna varit väldigt låga så man fick ganska ont i ryggen efter ett tag. Men klara blev vi och vi fyllde en lastbil på 1,5 timma vilket är väldigt bra gjort. Precis innan fikat så plockade vi gula paprikor och de var rena djungeln på de raderna! Gick knappt att komma fram och de var så stora och täta buskar så man fick kämpa för att få tag i de gula. Men jag fick ihop 2 hinkar sedan gick jag och förberedde för packning av paprikor.
Under en månads tid så har ett dolt nummer ringt min telefon men jag har aldrig kunnat svara förens idag vid fikat och då var de någon som ville veta mitt namn och födelsedatum och sedan ville hon ha mina kreditkortsuppgifter så att jag kunde betala min en räkning på 200 dollar. När jag inte ville ge ut de frågade hon hur jag då skulle betala räkningen och eftersom jag inte vet att jag har någon räkning eller förstod vem de var så ringde så gav jag telefonen till Alexandra för att se om hon kunde förstå vad människan sa men då bröts de och sedan har inte personen ringt igen. Med största sannolikhet är de en bluff men samtidigt börjar man ju undra om de faktiskt är en räkning som kommer gå till kronofogden och de kommer ju göra att jag inte kommer kunna komma hit igen på ett nytt visum. Men vi får se ringer personen igen så ska jag låta Simone prata så kanske vi kan få fram vem de är som ringer. Lite obehagligt faktiskt, hur har de fått tag i mitt nummer och personen frågade efter mig när jag svarade så hur personen vet mitt namn har jag verkligen ingen aning om!
Efter fikat så packade vi paprikor och jag var på ovanligt bra humör och sjöng och hade mig, gjorde min egna sång om mig och Alexandra och vad vi gör på farmen. Himla fin version av En sockerbagare!
Efter lunch så blev de att plocka tomater som vanligt, plockade först cocktailtomater och den personen som plockade den första sektionen igår plockade jävligt dåligt! Fick plocka om HELA för att de fanns så mycket lämnat kvar. SUCK!! Jag vet vem de var och de är samma sak varje gång han ska plocka tomater! Tydligen ska han vara lite färgblind men plocka då inte tomater utan be om andra uppgifter! Hur svårt kan de va?!
Vi tjejer hade även en väldigt rolig konversation, vi pratade om att man ibland kan se igenom byxorna vad folk har för färg på sina underkläder och när Alexandra sa att hon hade rosa så kollade både Simone och jag efter vad vi själva hade för färg och börjar sedan gapskratta när vi inser att killarna som plockar i nästa sektion kollar på oss och undrar vad vi håller på med. De hörde inte vad vi sa men vårat kroppsspråk måste ha varit ganska tydligt när två personer börjar kolla ner i byxorna!
Blev klara vid 17.15 och då sprang jag in i duschen eftersom jag var först! Nu ligger jag nerbäddad i sängen och väntar på middagen.
Har även fått en vårta på mitt pekfinger,  har ingen som helst aning om varför men ont gör den och ful och äcklig är den med så ska se om jag kan hitta något som kan ta bort den för den vill jag inte ha!
Ligger och kollar igenom massa bilder hemifrån och fick världens hemlängtan! Längtar hem till mina kläder och till djuren mest. Få pussa och sova med Maja och mysa och busa med Qiwie och Laisa. Saknar mina ljusa jeans med hål på knäna och min svarta stora tröja med en dödskalle på... Så saknar jag mina svarta diesel skor och så saknar jag alla mina bikinis. Kommer verkligen ta en lång dusch utan att få dåligt samvete att vattnet kommer ta slut och dessutom i ett rent och fräscht badrum! Kommer njuta av diskmaskinen, att sova i en bred och enkelsäng, mottagning på telefonen, snabbt internet 24/7, tvättmaskin som man kan tvätta varmare än 30 i, en garderob för alla kläder och min dator!! Kom just på att jag inte har suttit vid en dator sedan november när jag bodde i Noosa! Kommer kännas konstigt,  kommer säkert börja peta på skärmen ett antal gånger innan jag inser att de inte fungerar utan måste använda musen. Men jag saknar mycket som är så mycket enklare på dator än på en surfplatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar