fredag 14 mars 2014

Skrattar för mycket

14/3-14
Drömde värsta kaotiska drömmen inatt! Drömde jag skulle åka på typ klassresa till Mallorca men två dagar senare var jac tvungen att vara med på en rättegång så jag var tvungen att åka hem och vara med på de och sedan åka tillbaka men jag blev så arg över de att jag rymde och var inte med på varken rättegången eller resan!
De var strömavbrott imorse också, alla hus i närheten var utan ström så vi började klockan 8 idag istället. Vi började dagen med att sortera och packa alla sorters tomater och de var så mycket och tog sådan tid att vi hade att göra ända fram till lunch! De var sååå mycket tomater verkligen och jag var på världens skratt och flum humör! Sjöng massa olika låtar som jag ibland gjorde om och så skrattade jag så jag höll på att kissa på mig och alla andra började undra vad de var för fel på mig eftersom jag var så otroligt flummig! Men ett gott skratt förlänger livet så jag kommer bli bra gammal jag!
Efter lunch så plockade vi paprikor och jag hade nästan inga paprikor alls på min rad så jag kom jättelångt fram men de tog hur lång tid som helst att fylla mina hinkar och då tyckte han att jag faktiskt borde vara snabbast men hur i hela fridens namn man ska vara först när man inte har några paprikor förstår jag inte! Har många böhöver man inte flytta sig så ofta och man plockar från varje buske men jag var tvungen att kolla varenda buske noggrant så jag inte missade något och jag var tvungen att flytta  mig hela tiden vilket gjorde att de tog längre tid men de verkar de inte ha insett ännu. Påväg tillbaka fick jag se ett jättegulligt djur! Vet inte vad de var men kroppen och baken såg ut som en kanin men framdelen var lite tanigare och nosen var väldigt lång och spetsig. Fin brun päls och inte ett dugg rädd då den hoppade fram precis framför mina fötter! Hur söt och go som helst, skulle vilja ha de  som husdjur.
Packade sist paprikor och fick den här gången packa röda paprikor och de va fasen svårt! De är inte alls som gröna så de var väldigt svårt att avgöra om den var fin eller ful. Allra sist packade vi lite chili och sedan fick jag mig en varm underbar dusch! Tvätta håret, raka benen och skrubba kroppen, har nog aldrig känt mig så ren!
Alexandra och jag lagade middag och de blev en kycklinggryta, himla god blev den! Till efterrätt blev de melonsallad och jag ringde mamma och pratade lite.
Imorgon blir de att kliva upp tidigt då vi ska åka 7.50 eftersom vi ska lämna av en person vid bussen. Kommer bli seeegt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar