fredag 28 februari 2014

Städa städa varje freda!

28/2-14
Imorse vaknade jag riktigt tidigt, redan 6.40 var jag ur sängen! 40 minuter tidigare än jag brukar så jag var klar när vi började, länge sen de hände.
Dagen började med att packa cocktailtomater och sedan rensa vitlök. Simone hade ont i ryggen idag så hon och jag har jobbat i skulet idag medans resten har varit och plockat tomater och paprikor och massa. Simone var deprimerad för att hon behövt stå i skulet 2 dagar och inte gjort någonting annat men då kanske hon förstår hur jag haft det de senaste 3 veckorna.. Har inte varit ute i fältet på hur länge som helst så jag har ju nästan glömt bort hur de ser ut där ute.
Efter fikat packade vi tomater och sedan rensade vi vitlök och de fortsatte vi med efter lunch plus att vi packade chili och sedan var vi klara för dagen.
Under lunchen satte vi på en maskin tvätt så den gick vi och hängde upp och sedan satte vi igång att städa. Städade bakom alla sängar, torkade listerna och använde så mycket medel så vi har skrämt iväg alla myror, spindlar,  kackerlackor och grodor! Så nu är de fint här igen, vi har ju även fått en byrå nu att lägga alla våra kläder i så hyllan ser riktigt fin ut nu!
Nu har jag packat väskan inför imorgon och nu blir de att sova för imorgon blir de Albany tidigt för vi ska hinna ligga på stranden en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar