lördag 18 februari 2017

Bussdag

Hade matdag idag och frukosten skulle vara klockan 6 så fick kliva upp vid 5 för att hinna packa ihop mina saker innan det var dags att förbereda frukosten. Lagom roligt för en extremt morgontrött människa som mig men av någon anledning så är de faktiskt inte lika svårt att kliva upp tidigt här som hemma. Klart man är trött men det går ändå att stiga upp utan att ramla ihop när man ställer sig upp som annars händer hemma ibland.
Hur som helst så har dagen annars spenderats i bussen, har rest i många timmar men jag lyckades somna till fram till lunchen som lagades vid vägkanten. Kom en familj dit och kollade på oss när vi åt och vi gav det som blev över till dem och har aldrig sett så hungriga barn, de slet tag i kassen innan vi ens hunnit säga vad de var och att de var till dem och de tog slut i ett nafs! När vi åkte därifrån gick de igenom våra sopor vi slängt ifall de fanns något mer ätbart. Sorgligt men de både barnen och föräldrarna såg hela och rena ut plus att en av flickorna gick och lyssnade på en mp3 så man undrar ju lite var hon fått tag på den..
Efter några timmar till så stannade vi i en liten stad och jag var akut toanödig så när bussen stanna for jag ut och fick inte med mig några pengar eller någonting så kunde inte handla något vatten men ska väl överleva ändå. Finns oftast att köpa på campingarna men de brukar vara väldigt dyrt.
Till slut kom vi fram till Etosha national park och vi åkte på safari på en gång. Var lite åksjuk så satte mig längst fram men de blev bara värre så efter att vi sett en himla massa giraffer, gnuer och zebror så la jag mig på en av bäddarna och då fick vi se en noshörning och några elefanter men inte mycket mer eller jo en himla massa antiloper!
Tillbaka på campingen så började vi laga mat, tomatsoppa och det tog lite tid så vid åtta var middagen klar och den var faktiskt väldigt god, är inte så förtjust i soppa överhuvudtaget men den smakade bra faktiskt. Har nu tagit en dusch och skrubbat bort allt äckligt damm och svett och klibb men tyvärr så går det inte mer än 10-15 minuter så är man lika klibbig igen. De är verkligen sjukt varmt och fuktigt. Har varit omkring 30 grader idag och ännu varmare i bussen så man svettas ju som en gris. Så är de dammigt och sandigt överallt plus att man smörjer in sig med både solkräm och myggmedel så det är omöjligt att känna sig helt ren här.
Imorgon är det frukost samma tid som idag men jag slipper i alla fall kliva upp så dags. Ska iväg på safari imorgon igen och hoppas då vi får se lejon och en noshörning på närmare håll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar