söndag 19 februari 2017

Etosha och stukad fot

Tidig morgon imorse, blöt var den också då de blivit kondens så de droppade från taket. Åkte ifrån campingen vid 7 och drog iväg på safari och idag fick vi se ännu mera giraffer, zebror, gnuer och antiloper men även lejon, noshörning och en hyena fick vi se idag. Dock på långt håll så de gick inte att få några bra foton på dem. Käkade lunch på en camping och där stannade vi kvar några timmar då djuren ändå inte är aktiva mitt på dagen men jag mår sådär just nu så la mig i bussen och försökte vila men låg mest och vred och vände på mig för hade så ont i magen och mådde illa. Så sista timmarna av safarin efter lunch låg jag mest och sov och vaknade till när det var något intressant djur i sikte. När vi kom fram till campingen vi bor på inatt så var jag inne på att uppgradera till ett rum oavsett vad de kostade för ville bara vara lite själv och sova ut utan folk som snarkar. Rummen kostade 910 Namibiska dollar vilket motsvarar lite över 600 kr, klart det är en del pengar men med tanke på hur fräscht det ser ut här så kan det vara värt det att lyxa till det ibland men drog mig ur när det var så många som skulle uppgradera och det tog sån tid då pallade inte med de. Köpte wifi och satt och surfade lite, hinner hända en hel del på den tiden man är utan internet. Minns inte ens sist jag hade internet! Är sjukt frustrerande ibland men man får chansen att umgås mera och framförallt se sig omkring!
Tog sedan en skön dusch så nu kan man ta i håret igen, dock fanns det inte någonstans att lägga sina saker så de fick man lägga på det blöta golvet. Lagom trevligt!
Precis innan middagen var klar så tänkte jag springa bort till restaurangen och kolla om det hänt något men lyckades trampa snett i trappan så ramlade ner och omkull och trodde på riktigt att foten gick av, så fruktansvärt ont gjorde de!
Måste sett sjukt kul att när jag ramlade ut ur bussen och sedan ligger jag orörlig på marken med mitt nyduschade hår.. Vi lindade om foten hårt och väldigt fort så hoppas den inte svullnar allt för mycket.
Imorgon blir det lika tidigt med frukost för att sedan åka på ännu mera safari men vet inte om jag ska med eller inte. Får se hur det känns imorgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar