måndag 20 februari 2017

Regn och gepardgos

Regnade hela natten verkligen och kallt var det med, var annars varmt när jag la mig men framåt 3-4 tiden så blev de så kallt så fick jag dra igen sovsäcken och krypa ihop för att bli varm. Hade frukost klockan 6 och då var det endast 15 grader ute plus att de fortfarande regnade. Hade hängt ut min handduk på tork kvällen innan men den var ju mer blöt än innan jag hängde upp den.
Eftersom regnet gör att många djur håller sig undan så var det några som inte ville hänga med på safari men jag såg ingen anledning till att sitta på campingen och uggla i regnet så jag åkte med och de var en upplevelse. Såg inga intressanta djur direkt men Billbussen körde fast i leran, trodde först att det var något filmkillarna ville filma så vi väntade jättelänge en bit bort tills några kollade i kikaren att de höll faktiskt på att knuffa på bussen. Så vi åkte dit och kollade på när de puttade på och lite hjälp fick de av vår buss men de kämpade på bra för bussen kom loss och vi fick fina bilder och filmer på det hela. Vi var även lite vakter ifall det skulle komma något rovdjur. Man får ju annars inte kliva ur fordonen i parken annat än på angivna platser men vad skulle vi göra då?
Åkte tillbaka till campingen när några tröttnat men ingen ur vår buss hoppade av annat än för kisspaus då vi fortfarande tyckte de var tråkigare att uggla där än att åka runt och förhoppningsvis se några djur. De gjorde vi inte men vi hade många intressanta samtalsämnen som vi gick igenom. Vid lunch så åt vi buffé och surfade slut på så mycket som möjligt av wifit innan vi drog vidare till campingen vi är på nu. Resan dit gick bra men jag blev akut trött och somnade faktiskt så för min del gick det snabbt också. Kom fram till Cheetah camping och de har då tama geparder som vi fick klappa och ta kort med. Sjukt häftigt verkligen! Vi fick även följa med till en inhägnad där de hade flera geparder som de utfodrade medan vi stod på flaken på bilen och fotade. Ashäftigt! Till middag så blev de korv och mos, inte det godaste kanske men de gick ner och efter maten så gick de flesta och la sig då det inte finns någonting att göra här när de är mörkt och det regnar. För de regnar ännu!
Imorgon ska vi åka till Swakopmund och där ska vi sova i sovsalar och bussen ska iväg på städning både invändigt och utvändigt så den ska bli fräsch igen. Vi ska stanna där i 4 nätter och så har vi fått förslag på aktiviteter vi kan kan göra och jag ska sandboarda och eventuellt ut på en ridtur om jag vågar! Är ju livrädd för hästar så är lite fundersam men dessa hästar ska tydligen vara väldigt bra mentalt tränade hästar. Ska försöka leta upp en tvättmaskin där också och tvätta lite kläder och handdukar för de är inte så mysiga just nu! Har gjort en liten rensning i resväskan och rensade bort en del kläder så måste säga att väskan både är lättare och har massor av plats över att shoppa på mig en massa skit. Ska shoppa lite mera i Kapstaden då jag är säker på att de har lite mera intressanta grejer än vad jag hittat än så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar