torsdag 9 februari 2017

Lejonpromenad

Sov inne i bussen inatt och hade ett fönster öppet och de var precis lagom varmt, sov ganska bra om man jämför med de tidigare nätterna när jag knappt sovit alls. 
Halv sex klev jag upp och gjorde mig i ordning och halv sju kom det en buss som hämtade upp oss och körde till lejonen. Fick instruktioner om hur vi skulle bete oss och vad man kan göra och inte.
Själva promenaden var ju sjukt häftigt alltså! De är ju vilda farliga djur men kände mig inte rädd en enda gång! Galet gulliga men om jag ska välja mellan lejon promenad eller schimpans promenad så föredrar jag de sistnämnda. Man kom mycket närmare djuren då vi fick sitta med den i knät och de kunde leta mat i fickorna. Lejonen bara gick och stannade och jagade babianer. Visst fick en hel del fina fotografier så lite fick jag nu klappa och gå nära men inte alls som i Chimfunshi. Längtar tillbaka dit som fan! Tänker på det stället varje dag!
Annars hsr det blivit häng vid poolen då de varit äckligt varmt idag så man orkade knappt röra sig. Gick en promenad till apoteket för att köpa skavsårsplåster men de hade bara vanliga plåster så gick till supermarketen och handlade mera av min drog utomlands, Mariekex!
På kvällen åkte vi iväg på en båttur för att se solnedgången men solnedgången är aldrig så fin som hemma på strandpromenaden. Men vi fick se flodhästar i vattnet, galet häftigt verkligen! Det var även en krokodil som simmade i närheten av båten men hann aldrig se den.
Har varit så galet varmt idag och natten var inget undantag, sov ute men de var så varmt så kunde inte somna, sen var de ju någon som snarkade på bussen som hördes som fasiken.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar