onsdag 1 mars 2017

Antibiotika för magen

Senaste dagarna har i princip bestått av bussdagar, har spenderat många timmar på bussen verkligen. Har stannat på några ställen och kollat in både soluppgång och solnedgång i öknen och över Fish eye canyon. Riktigt häftigt!
När vi åkte för att se soluppgången så vaknade jag med världens magkramp som höll i sig hela dagen. Kunde inte ens gå upprätt för hade så ont så låg hela dagen i bussen och lyckades somna till några timmar, väldigt behövligt! Men efter att ha haft kramp i magen hela dagen så blev de lite för mycket så våra kära läkare vi har med oss klämde och kände och eftersom min mage varit ur balans i över två veckor så bestämde vi att det var värt att testa en kur antibiotika och herregud vilken dundermedicin! Nästa dag mådde jag bättre än jag gjort på väldigt lång tid! Har ätit de i några dagar nu och magen är bra nu. Hade antagligen fått nån dum maginfektion som jag behövde lite medicin för att bli av med. Något jag räknat med då man faktiskt är i Afrika och har levt ganska primitivt. Men är förvånad att det inte hänt tidigare och att inte fler blivit drabbade.
Har varit galet varmt också, 38-40 grader ute så de har knappt gått att andas! På bussen finns ingen fläkt så vi öppnar fönstren men det hjälper inte överhuvudtaget! Vinden när man kör är typ brännande varm. Hemskt!
Lämnat Namibia nu och är i Sydafrika och här har vi varit på vinprovning men jag hängde vid poolen under tiden och så passade jag på att gå igenom min resväska. Har rensat ur en massa kläder och köpte faktiskt helt nya underkläder och slängde de jag hade med mig. Eftersom vi bara kan handtvätta så känns kläderna aldrig rena och man svettas som faaaan i den här värmen så kläderna luktar ju inte jättegott och det är svårt att få bort fläckar så det blir mycket att man köper nytt. Har inhandlat en klänning också och hjälp vad skön den är, riktigt ful men hur skön och luftig som helst!
Idag har vi varit på en fin restaurang och ätit supergod mat och efteråt var de vinprovning igen men då spenderade jag tiden med att peta ut snorkråkor på en get! Mysigt va? Dessa getter var väldigt snoriga och hostade mycket så de känns som att de inte mår så jättebra.
Efter det så åkte vi vidare och då provade många vin igen och även öl och typ sprit. Själv provade jag choklad men de va inte så himla gott.
Är på en camping nu och största delen av dagen har jag känt av allergi men först ikväll så bröt det ut ordentligt. Näsan tjockade igen totalt och fick ett astmaanfall. Trodde jag skulle dö vad de slemmade igen i halsen och lungorna ville emigrera! Usch för astma och allergi! Tror det är all passiv rökning, damm, fukt och kvalster.
Om en vecka åker de andra hem och jag stannar i exakt en månad till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar