fredag 3 mars 2017

Oj vad jag är förbannad!

Igår så började inte min dag på bästa sätt,  kvällen innan hade jag försökt betala min nota i baren, hade köpt två Coca cola och bartendern kunde då inte hitta mitt namn så han sa att strunt samma de är lugnt. Men nästa morgon så ska han helt plötsligt ha betalt i alla fall vilket gör mig lite irriterad, för han hade ju redan sagt att de var lugnt så jag fick gå upp för en hemsk trappa precis innan vi skall åka i typ 30 graders värme för att veta att min nota redan var betald. Han såg att jag blev lite sur över hela situationen och när jag då berättade vad han sagt dagen innan så skyllde han på att han inte hört vad jag sa men att han var ledsen och jag svarade bara kort, ja de borde du, innan jag vände mig om och gick till bussen. Då hade min plats blivit tagen så blev ännu mera irriterad och blev även irriterad över att det helt plötsligt skulle ha vinprovning en halvtimma innan vi skulle åka iväg med bussen vid en restaurang och det fanns på riktigt inte ett skit att göra än att bara vänta. När det gått 45 minuter över tiden så kom vi iväg då många skulle köpa vin de provat och det tar ju en jävla tid. För sedan åkte vi till gården bredvid för att ha ännu mera vinprovning och ölprovning och allt möjligt.
Väl på campingen så kände jag bara hur respektlösa många är och framför allt rökarna. Det går inte att komma undan för de är överallt och säger man något så flyttar de någon meter bort så de hjälper inte och går man själv iväg så nog fan ska det komma en rökare och slå sig ner och tända en cigg. Så jävla trött på rökare nu så skulle kunna spy på riktigt! Plus allt festande och supande, det gör ju knappt inte annat och även de kan jag bli tokig på när de sedan Inte kan vara tysta när man sover, nej de ska pratas och prasslas och tappas grejer och gapskratta och hålla på. Idag så blev vi avsläppta i en liten håla och vi skulle äta lunch på egen hand men vid ett så skulle vi samlas vid bussen. Vi försökte hitta någonstans att äta och det var lite längre än vi trodde och trots att vi beställde så fort vi fått menyn och sa att vi hade bråttom så tog det ändå över 40 minuter att få maten och vi betalade innan vi fått maten plus att vi bad om doggybags och stressade som satan till bussen så kom vi ändå 11 minuter försent. När vi kommer på bussen får vi världens utskällning att vi var respektlösa mot de som kastat i sig maten för att hinna i tid och att vi inte ens kunde be om ursäkt för att vi var sena och att vi skulle prioritera maten innan vi gjorde något annat. Då brann det till ordentligt för vi hade inte gjort något annat och vi hade ju inte ens fått i oss något! dagen innan hade jag fått vänta i 45 minuter på att folk skulle supa sig fulla på vinprovning och sedan krångla med att köpa vin men inte fan hörde jag en ursäkt då. Nej det var helt okej att jag suttit i värmen och väntat! Blev så sur så jag slängde min macka och satte mig med musik i öronen och vägrade lämna bussen när vi stannade, kunde ju komma försent så det var säkrast att sitta kvar.
Josefine fick ändå med mig till den sydligaste punkten i Afrika och där Atlanten möter indiska oceanen, glömde då bort allt för en stund och badade fötterna och letade efter fina stenar på stranden. Gick sedan tillbaka till campingen och hela vägen diskuterade vi det som hände vid lunchen. Vi båda blev riktigt jävla förbannade över den utskällningen vi fick för det var bara så jävla fel! Så har gått och surat som fan över det hela dagen och min grinighet har gått ut över allt och alla. Kommer älta den utskällningen länge verkligen! Bryr mig inte ett skit om jag är löjlig, barnslig, fånig eller vad fan som helst men ibland kommer man bara till en punkt då en liten sak får bägaren att rinna över och det är vad som hänt de senaste två dagarna. Så jag lägger min energi på att sura för det finns ändå inte så mycket annat att göra här omkring. Gud alltså vet inte när jag var så här förbannad senast! Blir så sällan sur över något men nu jävlar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar