onsdag 1 mars 2017

Rida häst

Igår var en seg dag, klev upp strax efter 10 och då var det lite molnigt och duggregn så satt under tak och väntade på att tiden skulle gå. Hade tänkt gå på stan med de hade jag redan hunnit med de andra dagarna så kände mig inte jättetaggad. På något sätt så gick tiden ändå framåt och vid 17.30 blev jag, Josefine och Moni upphämtade och körda till hästridningen. Fick den snällaste hästen av dem alla som aldrig bråkade eller gjorde något olydigt. Han gick bara efter alla andra och stannade när alla andra stannade, åt inte en enda gång eller ens försökte, så himla snäll verkligen. Jag som annars är skiträdd för hästar kände mig hur lugn som helst, höll inte ens i tyglarna utan de la jag i sadeln framför mig och händerna på knäna. Hästen bakom mig som en av guiderna red var en blandning av häst och åsna, kroppen såg ut som en häst en ansiktet som en åsna plus att den gjorde mera åsneljud än hästljud. Hon slängde av sin ryttare för hon var en sån som spänner ut magen när de sadlar så att sadeln sen sitter löst och glider.
Red i öknen och gud vad vackert! Man ser ingenting annat än sand och kullar men bara de är sjukt häftigt, att kunna se så långt utan en massa träd i vägen. Började blåsa jättemycket i slutet så höll på att förfrysa om mina armar då jag red i endast t-shirt. När vi kom tillbaka till stan gick jag och Josefine och åt mat. Har varit sugen på köttfärssås hur länge som helst och nu fick jag det äntligen! Galet gott! Kom hem och var överlycklig över att äntligen fått min köttfärssås!
Sov som en prinsessa hela natten och vid 6 var det dags att gå upp och äta frukost för klockan 7 rullade bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar