tisdag 21 mars 2017

Beach day with a lot of happy kids

Vaknade upp som en ny människa idag! Förstår ännu inte hur det gick till att gå från att ha mått jättedåligt igår och sen vara hur pigg som helst idag!
Idag är det Humen Rights Day i Sydafrika, resten av världen firar den dagen 10 december men inte Sydafrika då de 1960 var Sharpville massacre den 21 mars och idag så vill de minnas den händelsen. Det är en röd dag så vi har haft en dag på stranden med en himla massa barn. Meningen var att vi skulle ha stationer med aktiviteter men det hela slutade med att i princip alla barnen lekte i vattnet. Det var så fantastiskt att se alla barnen där så glada och lyckliga! Dessa barn bor i kåkstäder och är väldigt fattiga så de får väldigt sällan chansen att göra något roligt på lediga dagar så man riktigt såg på alla barnen hur glada de var över att få åka på utflykt och dessutom vara på stranden och bada i havet! Stog mest och bara kollade in alla glada barn så jag blev helt varm i hjärtat!! Helt klart den bästa dagen hitintills!
När vi skulle skicka hem barnen så råkade en av bussarna få en extra unge med sig! Tydligen ett barn som bara följde efter alla andra barn och troligtvis blivit tillsagd att gå till bussen. Så precis när de skulle åka kom en mamma körande med bilen och undrade om vi råkat få med oss hennes unge och jadå han satt i bussen med alla andra barn.
När de åkt hade vi möte angående skolorna och hur det fungerar där. Mig är inte rätt person att fråga eftersom jag inte alls tycker om skolan. Har googlat lite och börjar nästan misstänka att jag har hyperakusti som gör att jag är känslig för höga ljud. För höga ljud är bland de värsta jag vet och får lite smått panik över ljudnivån i skolan när över hundra ungar springer omkring och bara skriker och gapar och gråter.
När vi kom tillbaka från dagen på stranden så gick vi ett gäng till stranden och la oss och solade. Riktigt skönt och fick dessutom se ett bröllop på stranden! Brudens klänning var helt fantastiskt fin med silver band runt i midjan och rosor i bandet.
Gick hem vid 18 tiden och tog mig en dusch för att bli av med all sand och sedan gå och äta mat. Typ köttgryta men gillar inte när det är massa ben och grejer i. Kyndiga Karolina, det är jag de!
Imorgon är det surfing på morgonen och sport på eftermiddagen så lär bli precis som förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar