fredag 3 mars 2017

Folks intressen före folks behov

Mitt dåliga humör blev ju knappast bättre av att en person på bussen snarkade så jag hade lust att halshugga människan! Snarkningar är verkligen bland de absolut värsta jag vet! Ett ljud jag aldrig kan koppla bort, inte med öronproppar, inte med musik eller nånting, snarkningarna går igenom ALLT!
Så har inte sovit särskilt bra inatt, blev ju dessutom kissnödig mitt i natten också! På morgonen så åt jag frukost och gick sedan ner till stranden och plockade snäckor och njöt av havet och lugnet utan en massa människor.
Bussen rullade iväg vid halv nio och en timma senare stannade vi på en väldigt oklar plats för att fota men vad som var speciellt och vad man skulle fota var de ingen som visste.
Sedan åkte vi vidare till en stad där vi fick knappt två timmar på oss att göra vad vi ville men eftersom vi stod i kö för att växla pengar som ändå inte gick att växla plus att vi även idag fick vänta länge på maten så hann vi inte med mer. Hann inte köpa vatten eller ens se oss omkring i stan för vi skulle prick halv två åka vidare och kolla på pingviner men där fick vi bara 35 minuter på oss. Vissa ville gå in i parken men det tog visst lång tid att gå igenom entrén så många kom inte tillbaka i tid för de hann ju knappt inte ens in men det gjorde inget för det kunde ju inte hjälpa att det tog tid i entrén. Tände till igen för det är tydligen helt okej att vänta på folk som ska prova vin och glo på pingviner men inte på folk som äter. När gick människors intressen före människors behov?!
Nej ska bli skönt att få vara ensam ett tag för just nu står alla mig upp i halsen! Blir ju så när man bor trångt på en äckligt varm dusch och ser varandra 24/7. Det kommer till en punkt där allt bara rinner över en och minsta lilla grej blir världens undergång och storbråk. Något annat jag stör mig på som fan är att alla ska prassla med plastpåsar när man försöker sova. Förbjud plastpåsar, rökare och snarkare så hade min värld varit betydligt bättre!
När vi sedan kom fram till campingen så skulle vi städa bussarna och tömma alla lådor och grejer för imorgon lämnar vi bussen för evigt! Jag var en av de som städade bussen medan de andra gick igenom sina resväskor och rensade bort grejer, blev en hel del som skänktes bort allt från kläder, toarullar, myggnät, resväskor, läkemedel till godis och annat ätbart. Själv skänkte jag bott två kassar med kläder plus fyra förpackningar malariamedicin. Imorgon åker tallriken, kudden och påslakanet.
Bor nu på en camping utan el men utsikten är magisk! Ligger precis vid havet och bakom då är det bara berg som är helt galet häftiga med molnen som passerar igenom bergen.
Blev även inbjuden till att bo i lugna rummet på hotellet i Kapstaden och det tackar man ju inte nej till. Slippa alla fulla som droppar in en efter en mitt i natten och inte kan vara tyst utan ska prassla med grejer och fnittra och diskutera kvällen osv. Klarar mig finfint utan de!
Åker till Kapstaden imorgon och har inatt alltså sista natten på bussen. Ska njuta som bara den! Kommer såklart sakna bussen lite men just nu ska det bli riktigt skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar