torsdag 9 mars 2017

Förstorad lever

Vaknade inatt och mådde inte alls bra, hade sjukt ont i halsen och var dessutom gul i halsen, ont i lederna, huvudvärk och världens illamående så på morgonen gick jag bort till receptionen och bad om en tid till en läkare. Fick tid en timma senare och jag var ju lite nojig över malaria då jag har många symptom som man kan ha vid malaria. Läkaren såg ner i halsen och sa aj vilken halsinfektion du har! Kände även på min mage och jag har ju haft ont i övre delen av magen på höger sida till och från i flera veckor nu och idag fick jag förklarat att det är för att min lever är förstorad. Inte konstigt att det gör ont när levern försöker emigrera genom att svullna upp och trycka sig ut genom revbenen! Även de kan vara ett symptom på malaria så läkaren tyckte det var en bra idé att ta ett malariatest. Men fick ett recept på antibiotika för halsen och gick sedan till labbet och tog blodprov. Sedan gick jag hem igen och la mig för att sova en stund och några timmar senare ringde läkaren och sa att malariatesten var negativa så jag har inte malaria. Skönt de men varför jag då har en förstorad lever som gör ont fick jag inget svar på. Har väl antagligen dragit på mig någon infektion som gjort att levern svullnat men enligt läkaren var det inget att oroa sig över då allt annat är ganska okej. Får göra en ordentlig utredning när jag kommer hem om den fortfarande är svullen då.
Ska äta antibiotika för halsen i fem dagar och hoppas att min stackars lever inte kollapsar av medicinen.
Imorgon börjar min introduktionshelg här på projektet så ska bli skönt att äntligen få ta del av allting och inte bara känna sig som en utböling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar