lördag 11 mars 2017

Orientation weekend

Igår var en riktigt seg dag! Vaknade tidigt och gick till receptionen och fick veta att min orienteringsrunda skulle hållas klockan 18. Så jag gick till köpcentrumet som alla andra dagar och fördrev tiden med att gå runt i butikerna och se om de kommit in något nytt men de hade de inte.  Min favoritbutik här är Mr price sport som har billiga kläder och just den butiken är då inriktat på sportkläder vilket jag älskar!
Slöade i min säng ett par timmar innan det var dags för all information. En hel del kände jag till sedan innan men det var mycket nytt att ta in också.
Träffat några sköna svenskar och norskor men känns så weird att prata engelska med någon jag kan prata svenska med men helt ärligt så tror jag att vi är de som håller mest på regeln om att bara prata engelska för även om det inte är någon annan i närheten så pratar vi ändå engelska. Jag gillar de för man förbättrar engelskan ju mer man pratar och dessutom är det ingen som hamnar utanför. Sjuka är bara att nu är väldigt mycket svengelska när jag väl pratar svenska för jag tänker nästan bara på engelska nu!
Sov skitdåligt inatt vet inte varför men kunde verkligen inte somna och när jag väl somnade så vaknade jag hela tiden och klockan halv sju kunde jag inte alls somna om så det var bara att kliva upp och möta dagen. Det betyder att man går ut på gården och sätter sig i solen som är på väg upp och bara chillar.
Vid tio åkte vi nya volontärer in till stan för en rundtur i city. Vi passerade en park och då såg jag ett par på en bänk där mannen bar en rosa bussarna t-shirt. Kunde ju inte låta bli att gå fram och prata och det visade sig att de var de nya gänget som sks åka Östafrika. Lite sjukt faktiskt!
Men bästa var ju att vi gick längs med long street och det var på den gatan vi bodde med Rosa bussarna så jag kunde peka ut lite bra ställen att äta på och olika affärer och såklart övertyga hur osäker gatan är nattetid.
Vi blev ett gäng som stannade kvar efter turen och åkte till waterfront mall och käkade lunch och gjorde lite shopping innan vi tog bussen tillbaka till Table View.
Under bussresan så var det ett gäng norskar och en kille från Nederländerna och tyckte så synd om han när alla pratade norska. Jag förstår vad de säger men han stackarn begrep ju ingenting! Satt några säten ifrån så kunde inte prata med han men insåg där verkligen vikten av att prata engelska hela tiden. Vi är närmare 60 volontärer från hela världen så för att få bättre sammanhållning så är de sjukt bra att vi bara får prata engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar