onsdag 8 mars 2017

Lediga dagar

När jag kom fram till Saltycrax i Table View där jag nu ska bo de sista tre veckorna så blev jag visad direkt till volontärhuset och mitt rum. Delar med en tjej från USA och hon hade inte väntat sig att någon skulle flytta in så rummet såg ut som ett bombnedslag verkligen! Men jag gjorde mig lite plats och började göra mig hemmastadd.
Bor i ett typ radhus med 4 hus och jag bor i nummer 3 tillsammans med typ 6 eller 7 andra tror jag. Har endast en dusch så hur det går ska bli intressant att se. Har fått papper att läsa igenom om vad som gäller här och en regel är att man inte får prata något annat språk än engelska. Jag får alltså inte prata svenska med någon av de andra svenskarna här utan måste prata engelska även med dem! Sjuk regel men ganska bra för då förstår alla vad som sägs och vad som händer och ingen behöver känna sig utanför.
Gick till supermarket igår kväll och handlade lite och åt på McDonalds och fasiken vad gott det faktiskt va eller!
Sovit bra men på morgonen så lös solen rakt in på mig så trodde jag skulle dö av värmeslag ett tag. Men vid 11 tiden promenerade jag bort till köpcentret och har spenderat i stort sett hela dagen där. Var på apoteket och införskaffadde en specialtandborste och massa rakhyvlar för de är betydligt billigare här än hemma. Sen var jag på Mr Price sport och handlade ett par träningsshorts inför min volontärtid och en mysig sportbh. Var och kollade på massa andra kläder och saker jag verkligen ville ha men kan inte köpa allt när jag inte ens vet hur mycket jag ska ha med mig hem. Men en laddadapter blev det också och så skaffade jag mig ett Sydafrikanskt simkort och laddade på massor av data så nu kan jag surfa vart jag än är!
När jag kom tillbaka så gick jag igenom min väska och packade om och rensade så nu är faktiskt två tredjedelar toma! Helt galet ju med tanke på att det inte är så mycket av det jag har nu i klädväg som ska följa med hem. Men jag ska försöka hålla den ganska så tom så jag kanske kan få hem lite fina större souvenirer.
Vad jag ska hitta på imorgon är oklart men det brukar lösa sig. Kanske går förbi stranden en sväng eller möjligtvis tar mig in till CBD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar