torsdag 16 mars 2017

Surf and sport

Imorse var de surflektion som gällde och när vi skulle prova ut våtdräkter så fanns det inga tillräckligt små våtdräkter för mig bland volontärernas så vi fick bryta regeln att inte använda barnens nya fräscha våtdräkter. Så fick en ny våtdräkt som är menad för en 12-13 åring.. Så är livet som liten! De är billigt men inte alltid så idealiskt, barnkläder är inte gjorde för att ha höfter eller bröst och jag är inte särskilt intresserad av att ha spindelmannen eller hello kitty på mina kläder.
Surfingen i sig var riktigt kul men kan inte säga att det gick särskilt bra. Lyckades endast stå upp en gång annars höll jag mig på knäna eller liggandes på brädan. Föredrog att ligga på brädan och bara åka med, de är ju skitkul bara de! Eftersom jag är då kort och liten så är de också svårt med brädorna för de är alldeles för långa och tunga så jag har svårt att styra brädan.
På schemat för eftermiddagen så var det sport och vi hade Netball med ett gäng tjejer på en skola en bit härifrån. Hade helt glömt bort hur man va i den åldern så fick en liten chock! De är så bitchiga  dramaqueens så de är helt sjukt!
De är otrevliga mot varandra, kastar sten på varandra, drar varandra i håret och slåss hela tiden.
Var ett heltidsjobb bara att få alla att stå stilla och lyssna utan att några blev osams. Annars var det fantastiskt att se deras entusiasm över att spela. Tyvärr var några av volontärerna lite för i spelet så de stackars barnen fick sällan passningar eller möjlighet att göra mål för att någon lång bara kunde peta bort bollen vid korgen. Inte särskilt schysst eller rättvist. Tog faktiskt upp de på feedbacken att vi är inte där för att spela vi är där för att uppmuntra barnen att spela och hur uppmuntrande är det att aldrig få bollen eller alltid bli helt blockad av en jätte? Inte särskilt, gör dem bara mera frustrerade och irriterade och mer bråk uppstår.
Blev en lång dag idag, kom tillbaka vid 18 tiden så var mest bara att byta om och sedan gå till middagen som var supergod! Kycklingsnitzel med ris och grönsaker, mumsigt värre!
Imorgon är det skola och sedan surflektion. Har redan ångest över att behöva gå till skolan men jag ska dit en sista dag och verkligen försöka hitta något som jag trivs med men annars är det nog slut för min del att vara i skolan på förmiddagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar