måndag 11 december 2017

Bussdag med bullfest

Natten på pioneer camp var riktigt bra, inga snarkningar i närheten av mig! Tål inte folk som snarkar, bland det värsta jag vet är folk som snarkar är man ska sova. Dels låter det äckligt och så är det sjukt störande, sover med öronproppar men snarkningarna går igenom så hör dem väldigt tydligt!
Åkte ifrån campingen vid 7 och sen har det varit bussåkande hela dagen verkligen. Stannat för kisspauser och för lunch och då kom det en två familjer och sålde mango så de drog in en rejäl hacka där för hjälp vad det handlades. En tjej gav även en hög kläder och det blev riktig dragkamp om kläderna men mammorna styrde upp det så det blev rättvist. Gav även det som blev över av lunchen vilket mest var bröd men de blev så nöjda så. Efter lunch så skulle det vara bullfest vilket innebär fest i bullbussen så jag hoppade över till billbussen och åkte där istället tills vi kom fram till campingen vi bor på nu. Tror den heter mama rula, ganska så skabbigt ställe så tur det bara är över en natt.
Började regna ikväll också så det är väldigt geggigt och kladdigt ute så har faktiskt hållit mig på bussen hela kvällen, tandborstingen får vänta till imorgon.
Imorgon lämnar vi Zambia och åker till Malawi, ska bli spännande men är verkligen sjukt besviken över att jag inte fått tag på en zambisk fotbollströja! Kan ju hoppas jag hittar en imorgon men sen är det kört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar