fredag 22 december 2017

Snorkling på Zanzibar

Sov helt okej inatt förutom att jag blev väckt skittidigt av att det knackade på dörren för att Tone skulle iväg och kolla på soluppgången. Lyckades dock somna om ganska snabbt.
Kastade i mig frukosten och åkte sedan iväg tvärs över ön för att snorkla. Var inte så farligt med att åka skruttig båt som jag trodde. Var sjukt mycket folk så man fick typ en fot i nyllet väldigt ofta. Men de var kul och man såg mycket fiskar och sjöstjärnor och ännu mera sjöborrar! Det sista vi gjorde var att simma med delfiner men när vi skulle förbereda oss för att hoppa i så var det någon som lyckades sparka i min ena fena till foten så den försvann därute i havet och att simma i de strömmarna och vågorna utan något hjälpmedel på fötterna var omöjligt. Försökte hänga på gruppen men jag for bara iväg åt andra hållet och ingen märkte ju att jag försvann och ingen såg åt mitt håll så när all min energi energi tog slut så bara låg jag och vilade och väntade på att de skulle sakna mig. Tillslut gjorde de ju de och när jag då skulle ta mig till båten så drog jag iväg ännu mera och hade inga krafter att simma med och även om jag hade flytväst så åkte den upp hela tiden och tryckte på halsen så kunde knappt andas. Så någon hoppade i och fick dra in mig i flytvästen innan jag kunde komma i båten igen. Kändes inte så roligt att vara smått borttappad i havet..
Var  ute i ganska många timmar så jag är rejält bränd nu kan jag säga! Vaderna och skinkorna alltså fy fan vad de bränner!! Jobbigt bara att vi nu har två bussdagar framför oss och skinkorna gör ju så ont så jag knappt kan sitta! Kommer bli mindre kul men förhoppningsvis lägger det sig ganska fort. Annars har jag bara bättrat på brännan ordentligt idag.
Imorgon klockan 7 så åker vi ifrån underbara Zanzibar och drar oss mot Ngorogorokratern? Ingen aning om hur det stavas! Ska på safari där och sedan bär det av mot Kenya och Masai Mara och åka luftballong i soluppgången och kolla på djuren.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar