söndag 5 januari 2020

Åka tåg

Sov inte jättebra inatt, hade en liten snarare bredvid mig plus att de var så sjukt varmt. Var åskoväder långt borta för såg blixtarna som bara slog och slog, väldigt coolt faktiskt, så de kan ha gjort att det var lite kvavt. Åkte tidigt från hotellet till tågstationen och där fick vi vänta i ca en timma innan tåget kom. Var lite kaos när vi skulle kliva på och hitta våra platser och trångt var de också. När tåget gick så var de väldigt rangligt och krängde och lät så de dånade i öronen på en. Jag med mitt trötta huvud skulle aldrig orka med att sitta så i 3,5-4 timmar! Fick sen chansen att ligga ner så låg ner resten av resan och försökte sova, gick sådär men ett par gånger lyckades jag somna till ordentligt. Glad jag åkte tåget men de blev ju inte alls så som man hoppats på.. 
På hotellet så fick vi våra rum och vi har verkligen haft jättefina hotell tidigare så de här.. Väldigt naturnära med massa detaljer av trä och då fruktansvärt fula gardiner i grönt, rött, gult och orange. Nej inte alls så fint. Dessutom är de så fruktansvärt lyhört så man tror fönstren är öppna för ljuden hörs så tydligt. Just nu är det hundar som skäller, människor som sjunger på fyllan och bilar dom körs. Ibland hörs ett typ bönutrop och nån form av glassbil. 
Sjukt kallt är det här uppe också! Har varit 13 grader ikväll och ligger nu nerbäddad i sängen och fryser. Ska vara 16 grader imorgon på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar