lördag 4 januari 2020

Lugn dag

Idag hade vi en fri dag där vi fick hitta på vad vi ville. Jag valde sovmorgon och sov till typ halv tio sedan tvättade jag lite kläder, trosorna började tryta så de behövdes. Försökte sedan organisera packningen men de är omöjligt för du måste hela tiden rota runt efter något man trodde inte behöver på ett tag. Wifi på rummet är inte så bra så gick sedan ner till lobbyn och ringde hem. Tänkte inte på tidsskillnaden på klockan var visst bara kvart över sju på morgonen, men här var den kvart i tolv. Gick sen med ett gäng till hotellet bredvid och badade och sitter nu på balkongen och solar. De är 30 grader ute så de steker på lätt. Planen nu är att snart gå och handla lite och sen ikväll blir de spa. Ska bli väldigt mysigt.

Tillbaka från spat, väldigt behaglig massage där verkligen hela kroppen masserades från håret till tårna, till och med brösten! Avslutade med att ligga i ett typ ångbad, de var lite obehagligt att ligga där i med huvudet utanför och kändes lite klaustrofobiskt så ångesten steg lite där. Efteråt så blev jag sjukt yr och illamående trodde verkligen jag skulle svimma! Hemskt! Men de är ju en vanlig biverkning efter en massage, släpper ju också många spänningar i kroppen. Har nu ätit middag och ska nu duscha av mig all olja de använde.
Imorgon ska vi åka tåg, de klassiska tåget man förknippar med Sri Lanka, ser verkligen fram emot de! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar