fredag 10 januari 2020

Hejdå Sri Lanka på återseende

Lite sorgligt att det nu är sista dagen på Sri Lanka, ikväll flyger vi till Maldiverna. Har redan kollat på resor som tar mig tillbaka hit till denna fantastiska ö!
Igår kväll var vi inne i stan och shoppade lite souvenirer och Sri Lankesisk curry så jag kan göra Dahl när jag kommer hem. Åt sedan på en restaurang där tanken var att vi skulle se solnedgången men de var för molnigt så man såg ingenting. Beställde inte så stark mat men jag kände mig som Katla då de typ brann ur käften på mig! Men de var gott ändå. Innan färd hem till hotellet stannade vi på en bar där de andra drack öl och jag låg och sov i en saccosäck med en gatuhund bredvid. Mysigt faktiskt!
Sovit som en stock inatt och just nu väntar vi på att få checka ut och säga hejdå till våra fantastiska guider som följt oss runt hela resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar