lördag 11 januari 2020

Resan till Maldiverna

Vi åkte in till stan igår och åt på restaurangen som vi ätit på kvällen innan och efter lunchen så hade vi en och en halv timme att strosa runt i stan en sista gång och jag handlade då mera armband såklart och en nyckelring. Sen började den långa bussfärden till flygplatsen och till en början sov jag sen visade vår guide en film om Ceylonmakaker, en sorts apor som finns på Sri Lanka, som alltid med naturfilmer så är de ju så sorgliga så man gråter. Naturen är verkligen hemsk!
Vi var väldigt tidiga till flygplatsen så de blev ett par timmar att fördriva där men de var hur många säkerhetskontroller som helst att ta sig igenom också så de gick ändå åt en del tid till de.
Själva flygresan gick snabbt, ungefär en timma och när vi kommit av skulle vi såklart gå igenom ännu fler säkerhetskontroller och då blev jag tagen åt sidan för att de sett att jag hade glasflaskor med vätska i min ryggsäck. De scannade igenom den igen och frågade om jag hade mediciner i väskan och de hade jag ju och då frågade de vad de var för flaskor och först fattade jag ingenting men kom sen på att jag har ju nässpray där i som jag tog fram. Men egentligen var de inte nässprayen som de sett utan de var ju flaskorna med Cinnamonoil upptäckte jag senare... Hoppsan då!
Vi åkte båt ut till vår ö och de var ingen rolig båtresa som varade i nästan en timma! Mådde illa bara jag såg hur båten guppade och trodde jag skulle ramla i vattnet. Under turen satt jag och bet mig hårt i tummen för att inte kräkas och när vi skulle lägga till var vågorna så kraftiga att de inte kunde lägga till vid bryggan utan de var tvungna att flytta på en annan båt för att vi skulle kunna kliva av båten. Gick av fort och vinglade iväg på bryggan och spydde sen över kanten... 
Eftersom vi kom fram sent, typ mitt i natten så blev de att man sov länge på morgonen så missade frukosten men bor man med all inclusive så finns det alltid nåt att äta någonstans så de löste sig. 
Dagen har spenderats med att sola, prova på dykutrustning, snorkla, bada och sola lite till. Det är verkligen helt fantastiskt vackert här! Lite galet att det finns såna fina platser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar