onsdag 15 januari 2020

Last day in paradise

På kvällen hade vi vår sista middag tillsammans och de är alltid sorgligt när de börjar närma sig slutet. Det här var ju dessutom en ganska kort resa så nu lagom man börjar lära känna varandra ordentligt så ska vi skiljas. Det har varit för kort resa för att hinna tröttna på någon så man vill inte skiljas från någon. Haft det så bra och alla har varit helt fantastiska! Hade gärna rest ett tag till med denna grupp.
Kvällen avslutades med kvällsdopp för en del, jag badade dock bara benen och såklart mina byxor. När vakten kom, för att säga till att man inte fick bada när det är mörkt, tredje gången tyckte jag att det var väldigt pinsamt och gömde mig i en buske. När de då för fjärde gången kommer två vakter istället så blev det ju ännu mer pinsamt! Blev sent i säng för efter badet satt vi och pratade till klockan var närmare två.
Nästa morgon så var det lite segt att kliva upp och dessutom veta att det är sista dagen i paradiset gjorde en ju lite mer deprimerad. Solade, gick runt ön, badade lite och solade igen. Eftersom vi inte skulle lämna ön fören vid 19.30 så fick vi behålla tre rum att använda under dagen för att förvara grejer och duscha efter allt badande och solande. Låg i skuggan men lyckades ändå bränna mig, vet inte vad som hänt, jag som aldrig har brukat bränna mig. När klockan närmade sig utcheckning så gick jag och duschade och sen betalade dykningen och hyra av kamera. Gick sen till en bar där ett gäng satt och där simmade ett ca två meter lång haj förbi. Häftigt att se de i dagsljus för annars har det bara varit mörkt och man har bara sett en mörk skugga simma omkring. De är verkligen häftiga djur.
Fick äta middag tidigare för att hinna med båten till flyget. Tog en åksjuketablett och satt längst bak den här gången och de var bättre. Vattnet var lite lugnare också men efter halva vägen började de gunga och hoppa lite men försökte fokusera på annat. Gick faktiskt bra, bara halva magsäcken kändes ut och in. I nästa inlägg ska jag berätta om själva flygresan hem. Den vill du inte missa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar