tisdag 18 januari 2022

Bocas del Toro

Hotellet vi bodde på inatt var inte alls så farligt som vi trodde det skulle vara. Fanns ju bra AC på rummet och sköna sängar och till och med wifi. Delade rum med två tjejer och vi var så trötta så vi packade om och sen gick vi och la oss och sov. Vi ska som sagt till en ö och då får vi inte ta med stora resväskan så vi har fått packa ner lite saker i en liten ryggsäck som vi ska ha med. Nu ska vi ju bo i våra badkläder så vi behöver inte så mycket saker. På ön så är planen att åka på en båttur och kolla på delfiner och så kan man snorkla. Jag vill ju gärna snorkla men efter vad som hände på Maldiverna så är jag inte så sugen på att låna sånt och vet inte om jag pallar köpa och släpa på heller och kommer antagligen vara ganska dyrt eftersom det är en turistö. Kan ju i och för sig vara värt med tanke på att vi kommer troligtvis göra det igen. Får se hur jag gör helt enkelt, tänker ju också var är oddsen att jag skulle få en multiresistent bakterie IGEN..?
Bussresan tog typ 3,5 timmar till hamnen där vi klev på en båt och i den satt vi packade som sillar i 45 minuter innan vi kom fram till Bocas del Toro. Tyvärr har vi otur med vädret så de är molnigt men hyfsat varmt, typ 23 grader så det får väl gå. Hoppas på bättre väder imorgon men tror tyvärr vi ska ha lite taskigt väder alla dagar.
Hotellet vi bor på är fint och fräscht och delar rum med samma tjejer inatt. 
Vi gick ut och åt när vi kom fram och sen gick vi och handlade lite vatten och snacks och jag tappade min mobil i backen så glaset sprack.. Snyft! Dock satt det kvar som tur är så för försöka att inte tappa den igen så glaset lossnar för då har jag inget skydd alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar