söndag 16 januari 2022

Rundtur i Panama

Sov bra inatt och vaknade ändå ganska utvilad trots att man ligger väldigt många timmar back. Jag blir ju aldrig jetlagd heller skönt nog så ställa om och kunna sova hela natten är inga problem.
Idag så har vi besökt Panamakanalen och kollat på ett fartyg som passerade genom en sluss. Inte särskilt intressant faktiskt men nu har man sett den i alla fall. Att som båt/fartyg passera kanalen kostar väldigt mycket, 100-250 tusen dollar, alltså ungefär 1-2,5 miljoner kronor!! Det var ett kryssningsfartyg som betalade 4 miljoner för att passera och den har rekordet tror jag.
Efter de så har vi gått upp på ett mindre berg, det är 27 grader ute och munskydd på hela tiden så den var bra jobbigt men få hade på sig munskydd och efter typ 3 km så blev luften bättre och svalare. Jag med min dåliga kondition och lite smått tråkiga inställning till att gå upp för saker och ting var faktiskt bland de första upp! Trodde jag inte när började att vandra uppför så lite stolt är jag över mig själv.
Dock hade jag kunnat vara utan den promenaden för utsikten var inte så spännande även om den är fin. Såg ut över alla skyskrapor och lite av kanalen.
Promenaden ner gick ju fortare såklart och även då var jag bland de första ner så idag är jag snabb alltså. Nu har vi ätit lunch och ska nu åka runt i stan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar