tisdag 1 februari 2022

Ännu en dag i karantänen

Alltså den här hostan är precis som att ha lunginflammation. Häromdagen innan vi fått svar så hostade jag så mycket att jag till och med svimmade för fick inte luft! Har ännu hosta och har min astmamedicin i högsta hugg hela tiden för rätt som det är får man en hostattack och man tror man ska dö. Kommer ha grymma magmuskler efter det är! 
Livet här inne fortsätter annars i samma anda med sol och bad och spela kort och yatzy och så äter man lite. Dagarna är ju väldigt långa här inne men vi har det ändå ganska bra, vi har ju möjlighet att vara ute i solen och inte instängda på ett hotellrum hela dagarna, det är bara vi på hotellet och vi kan gå ut utanför då myndigheter inte kollar att vi är instängda men tydligen är grannarna lite mysko här så vi måste typ smyga för att grannarna inte ska bli misstänksamma, inte för att de vet att vi är i karantän här utan av nån annan anledning som jag inte förstår. Jag har dock ingen ork att gå några längre promenader med mina lungor, corona och infektionsastma är ju inte den bästa kombinationen precis.
Imorgon släpps vi ut ur karantänen men vi kommer inte flyga fören på onsdag till El Salvador och möta upp resten och sen resa vidare som planerat.
Ikväll fick vi meddelande att vi måste be hälsoministret här i Costa Rica att upphäva karantänen innan vi kan få lämna hotellet utan att det finns risk att få böter om vi blir stoppade, väldigt mysko men det var den informationen vi fick. 
Senare ikväll är det grillfest med alla, vi har haft gemensam middag varje kväll men frukost och lunch har vi ordnat med själv och det har mest bestått av yoghurt, frukt och massa snacks. Man är inte så sugen på mat i den här värmen heller, har varit 33 grader idag men det har blåst en del emellanåt så det var skönt med lite fläkt ibland. Tvättade lite kläder och de var ju torra på bara 3 timmar, ett linne torkade på 45 minuter. Nu ska jag organisera min resväska lite och kanske ta en dusch, finns bara kallvatten i duschen så man står inte länge och jag behöver tvätta håret men de gör jag imorgon tror jag. 

Här är en bild på en vandrande pinne jag hittade imorse på väggen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar