onsdag 2 februari 2022

Sista dagen i karantän

Sista dagen i karantän är gjord och imorgon drar vi härifrån!!
Idag har jag solat och badat som vanligt och har även fixat med dokumentet för imorgon, friskintyg att vi suttit klart karantänen och flygbiljetter till El Salvador. Nu ska vi bara få kvitto på alla utgifter vi haft under dessa dagar och vi har fått för boendet men inte för testerna vi gjort och inte flygbiljetten.
Vi har idag även haft yatzy turnering och jag på andra plats. Mina två första matcher inledde jag med yatzy båda gångerna men i finalen gick det trögt men det var väldigt jämt ändå.
Ska bli så skönt att få komma ut härifrån och se världen igen. Här inne ser vi varandra och massa insekter, ikväll har vi haft besök av 6 stycken stora gräshoppor på typ 20 cm. Även sett lite ödlor och ikväll såg vi en katt också men att få se lite folk och bara få känna sig fri igen ska bli så underbart! Vi ska ta nya tester imorgon i El Salvador för att komma in i Guatemala men det är bara antigen och vi ska ju inte smitta längre eftersom det gått minst 6 dagar sedan symptomen började och för min del är det då 9 dagar sedan. Men alltså den här hostan kommer jag nog få dras med ett tag, vissa dagar och stunder är bättre än andra men jag hostar ändå en hel del.
Hur som helst så går bussen härifrån kl. 9 imorgon och ska ta ca 4-5 timmar till San Jose där vi får slå ihjäl några timmar innan planet går vid 17. Fan vad bra det känns!

En av ödlorna som bor här på hotellet 
Den enorma gräshoppan ser ju galet rolig ut framifrån, jag menar kolla in smilet! 
Zoomar man in ser man ju mer detaljer än man vill se egentligen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar