söndag 6 februari 2022

Corona suger

Känns som att nu handlar typ allt om att jag är sjuk men det är typ det mitt liv går ut på just nu. Hostan blir mycket värre på kvällarna har jag märkt, ofta när vid 18 tiden när solen börjar gå ner så kommer den jobbiga hostan och får en att tro man kommer dö. Jag har ändå tre vaccinsprutor i kroppen så trodde inte jag skulle bli så påverkad som jag är men jag hade i och för sig glömt den lilla detaljen att jag har infektionsastma också.. På apoteket igår så hade dom endast antihistamin och slemlösande medicinen så hämtade ut den och tog igår kväll och gav väl inte jättemycket effekt på en gång men tycker kanske jag hostar lite mindre slem idag när jag tagit flera doser men hostar gör jag ännu ganska mycket.
Imorse reste vi från Antigua till Panajachel vilket tog typ 4 timmar så ingen längre sträcka men det hann tydligen hända mycket under dessa timmar. Jag somnade men tydligen ska luckan till bagaget åkt upp så en väska flög ut, vi skulle ta oss fram på världens slingrigaste väg med smala gator så stackars försäljare fick hålla i sina grejer i stånden för vi körde in i en del, vi har även krockat med en tuk tuk som de fick lyfta loss från bussen. Som ni hör är det lite som hänt under vår bussfärd och häromdagen hände det en annan sak då en av busschauffören hade kört in i något så ett fönster spruckit sönder och under färden så rasade glaset in. Tur att ingen satt just där!
När vi kom fram idag så la jag mig och vilade och somnade till och sov i typ 3-4 timmar. Mår fortfarande inte bra och idag är det segt med mycket värk i kroppen, framförallt i rygg och mage av allt hostande men har även ont i huvudet och är väldigt trött.
Var ute och åt ikväll och det var helt okej, ätit godare men har också ätit betydligt sämre. Nu ligger jag i sängen och ska sova, imorgon är planen att åka på utflykt och se olika Mayabyar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar