måndag 7 februari 2022

Ingen bra dag

Idag har vi åkt på en tur till byar runt sjön men på riktigt så är det den värsta guidningen jag varit med om! Så om du åker med Rosa bussarna och funderar på att åka på tur i Panajachel så åk inte med guiden som de erbjuder! Man kan lika gärna åka själv för de går båtar och du kommer ändå få upptäcka byarna själv så betala inte för någon guide. Finns ingen organisering eller planering över tider, platser eller information eller historia om byarna. Åkte tuk tuk och trodde vi skulle vänta på resten vid en kyrka men vi väntade och väntade och väntade men de kom aldrig någon så vi försökte ta oss till hamnen och båten och på vägen dit så stötte vi på några som satt på ett café och då satte vi oss där men fortfarande ingen information om när vi skulle till båten eller ens vart den låg. Tillslut kom vi till båten och det var kallt som fan så glad jag hade klätt på mig ordentligt och tagit med mig jackan. Lunchen vi beställde i förväg var helt okej tyckte jag men många hade åsikter om vad de fick betala då de fått ett pris men fick betala det dubbla men den var jag nöjd med även om man lätt hade kunnat hitta något annat billigare om man gått runt lite. 
När vi kom tillbaka så skulle jag ta ut pengar för vi ska coronatesta oss imorgon och måste betala i lokal valuta men jag har inga pengar i lokal valuta och inte fan fick jag ut några pengar heller! Tydligen så fungerar inte mastercard så gick inte att ta ut något eftersom alla mina banker prompt bestämt sig för att byta ut sina visa kort till mastercard så har jag inget visa att använda heller. Den här dagen alltså... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar