måndag 14 februari 2022

En dag på stranden

Somnade sent inatt då det var nån typ av fest/lek i trappan utanför men de tystnade vid typ ett. Vaknade vid 8, går upp på toa och då går det inte att spola i toaletten. Så inte nog med att vi knappt har en dörr så går toan sönder också.. Efter lite pillande i tanken så kunde vi spola. Vi gick ut och åt frukost och den var riktigt god, tror jag går dit imorgon och beställer en macka att ta med då vi ska iväg med båten vid 9. När vi kom tillbaka till rummet så upptäcker vi att toan läcker så det var vatten över hela golvet. Mysigt värre, vi sa till och det kom någon och fixade toan så det blev bättre spolning också. Det skulle regna hela dagen och vara väldigt tråkigt väder men det såg fint ut så vi drog till Koko king beach som ligger på en annan ö och la oss och solade och badade lite. Det var ganska lungt ställe, inte så mycket folk men de spelade hög musik och efter två timmar åkte vi tillbaka och gick och åt lunch och för första gången så fanns det väldigt mycket vegetarisk att välja på så hade jättesvårt för att bestämma mig. Tog en macka tillslut med massa grönsaker och pommes till, jättegott och mätt blev jag. Tillbaka på hotellet så ser vi att toan inte är fixad då det ännu är fullt med vatten på golvet och det ser dessutom ut som att någon har tömt något med massa sand i på min säng så jag gick till receptionen och sa till och de kom upp och tittade och vi fick då byta rum. Så nu har vi fått ett fint rum med en frostad glasdörr som går att stänga till toan och en toa som går att spola i. 
Jag duschade och sedan somnade jag en stund innan vi gick ut och åt och jag åt en vegetarisk tacos typ, väldigt god faktiskt. Ikväll har jag organiserat min resväska lite, imorgon reser vi vidare till nästa och sista landet på resan, Mexico. Känns konstigt att resan börjar närma sig ett slut för nu har vi rest så länge så känns som en evighet sedan vi anlände till Panama.
Nu sova och tagga bussdag imorgon då 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar