tisdag 8 februari 2022

Försenad till Honduras

Trots att jag sover med öronproppar så vaknade jag av en hund som skällde och den hunden gör fan inte annat än skäller plus att de är nån tupp som galer så hade lust att strypa båda två!
Tycker mig hosta mindre men hostar såklart ännu och har ont i varenda del av kroppen nu av all hosta så tar ipren flera gånger om dagen, har även huvudvärk och blir lätt väldigt trött men annars tror jag att jag är på god väg i återhämtningen. 
Vi skulle testa oss idag men de som skulle testa oss var en timma försenade och vårat schema idag är väldigt tajt då vi måste över gränsen till Honduras innan den stänger. Tillslut kom dom och vi blev testade och det skulle ta en hel timma att få svar på ett antigen som tar 15 minuter! När det gått 45 minuter så kom dom på att busschaufförerna skulle testa sig också och då behövde vi vänta en timma till innan vi fick alla resultat och det hade vi inte tid med så vi fick åka iväg utan resultat och få veta det på mail tror jag och tack och lov så var jag negativ! Jag var inte särskilt orolig eftersom jag verkligen precis haft corona och dessutom testar negativt för bara ett par dagar sedan. Tyvärr var det 3 stycken som var positiva men vad som händer med dom är lite oklart ännu. 
Jag somnade till en stund i bussen så tiden har gått lite fortare men vi har ännu inte stannat för lunch trots att klockan är 14.30 så vi är lite hungriga. 

15.30 stannade vi för "lunch" och vi fick väldigt kort om tid på att fixa nåt att äta och sen ta oss till bussen och äta där men vi lyckades 30 pers på 25 minuter, det är snabbt i denna del av världen! Fick ta en sallad på McDonalds vilket är väldigt tråkigt då den innehåller bara sallad men what to do när det inte finns tid att leta fram nåt bra vegetarisk när det är ont om tid. Men har fått nånting i mig i alla fall och jag har ätit ett halvt paket mariekex också på bussen för var så hungrig. 
Nu har vi bråttom till gränsen, ska ta ca 3 timmar så vi hoppas att de inte tar ännu längre, vet inte när gränsen stänger men det ser ut som att vi kommer komma lite försent men vi hoppas vi hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar