onsdag 16 februari 2022

Tatuering

Man vet att man är på semester när man tycker att 8.30 är sent att vakna. Vaknar alltid tidigt när jag är ute och reser, mycket för att man ska hinna med så mycket som möjligt. 
Det är dåligt väder idag så vi gick ut på stan och kollade in 5th Avenue som är huvudgatan där allt händer. Åt en god tacos till lunch och just nu sitter jag på riktigt i en tatueringsstudio och ska tatuera mig! Tänkte göra det sista dagen men när jag gick in på studion så hade de tid på en gång så ja det blev så. Aningens nervös även om jag planerat den här tatueringen i flera år så blev det ändå lite halvt spontant, bestämde mig i Antigua faktiskt att jag skulle göra en tatuering i Mexiko men nu blev det lite större tatuering än jag planerat då minmunpriset var 80 dollar så tyckte de jag skulle göra lite större eller två tatueringar så det blev en lite större tatuering för har ingen aning om vad jag annars skulle tatuera. 

Sådär då var tatueringen gjord, betalade 750 kr så billigt och bra. Är nöjd med resultatet än så länge men måste till apotek och köpa bepanthen.
Ikväll var vi på en asiatisk restaurang där grundaren är svensk så det fanns lite svenska alternativ på menyn. Åt teriyakinudlar med tofu och de var gott, vi gick sen några till en annan restaurang där det satt ett annat gäng med ett födelsedagsbarn vi har bland oss idag så där var det fest, stannade en stund sen gick jag hem. Imorgon ska vi på utflykt till Chichen Itza och vi ska åka vid 7 så tänker sova tidigt ikväll om jag lyckas, är nämligen världens fest på nattklubbarna i närheten så de på riktigt dånar i väggarna och min rumskompis är ute och festar och vår dörr går inte att stänga annat med ett lås på insidan så hon kommer inte in utan att jag släpper in henne när hon kommer inatt eller imorgonbitti eller när det blir, det märker jag nog men får se om jag lyckas somna ifrån allt ljud för vill inte stoppa i öronproppar för då finns det risk att jag inte hör när hon kommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar